23 Mart 2014 Pazar

KURAN; SÜNNETTİR

PEYGAMBERİMİZ (SAV)'İN KURAN'DA EMREDİLEN HÜKÜMLER DIŞINDA KENDİLİĞİNDEN İLAVE ETMESİ AYETLERLE MÜMKÜN DEĞİLDİR.

SÜNNET: KURAN'DA EMİR VE TAVSİYELERİN BİZZAT HAYATA GEÇİRİLİŞİDİR. İLAVE YA DA EKSİLTME SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.

Rabbinden sana vahyedilene uy. O'ndan başka ilah yoktur. Ve müşriklerden yüz çevir. (En'am Suresi / 106)

Ben, bana vahyedilenden başkasına uymam." De ki: "Kör olanla, gören bir olur mu? Yine de düşünmeyecek misiniz?" (En'am Suresi / 50)

Sana Rabbinin Kitabından vahyedileni oku. O'nun sözlerini değiştirici yoktur ve O'nun dışında kesin olarak bir sığınacak (makam) bulamazsın. (Kehf Suresi / 27)

Şu halde, sana vahyedilene sımsıkı-tutun; çünkü sen dosdoğru bir yol üzerindesin. (Zuhruf Suresi / 43)

De ki: "O, her şeyin Rabbi iken, ben Allah'tan başka bir Rab mi arayayım? (En'am Suresi / 164)

Allah'tan başka bir hakem mi arıyayım? Oysa O, size Kitabı açıklanmış olarak indirmiştir. Kendilerine Kitap verdiklerimiz, bunun gerçekten Rabbinden hak olarak indirilmiş olduğunu bilmektedirler. Şu halde, sakın kuşkuya kapılanlardan olma. (En'am Suresi / 114)

De ki: "Şüphesiz doğru yol, Allah'ın (gösterdiği) yoludur." Eğer sana gelen bunca ilimden sonra onların heva (arzu ve tutku)larına uyacak olursan, senin için Allah'tan ne bir dost vardır, ne de bir yardımcı. (Bakara Suresi / 120)

De ki: "Ben, sizin Allah'tan başka tapmakta olduklarınıza tapmaktan nehyedildim." De ki: "Ben sizin heva (istek ve tutku)larınıza uymam; yoksa bu durumda ben şaşırıp sapmış ve doğru yolu bulmamışlardan olurum." (En'am Suresi / 56)

Alemlerin Rabbinden bir indirilmedir. (Hakka Suresi / 43)

Eğer o, bize karşı bazı sözleri uydurup-söylemiş olsaydı. (Hakka Suresi / 44)

Muhakkak onun sağ-elini (bütün güç ve kudretini) çekip-alıverirdik. (Hakka Suresi / 45)

Sonra onun can damarını elbette keserdik. (Hakka Suresi / 46)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder