26 Şubat 2014 Çarşamba

HZ. MEHDİ (AS)'IN 9 ÜSTÜN HASLETİ VARDIR;

HZ. MEHDİ (AS)'IN 9 ÜSTÜN HASLETİ VARDIR;

De ki: "Bu, benim yolumdur. Bir basiret üzere Allah'a davet ederim; ben ve bana uyanlar da. Ve Allah'ı tenzih ederim, ben müşriklerden değilim." (Yusuf Suresi / 108)

1- Tam bir basiret üzere Allah'a davet eder.

2- Hz. Mehdi (as) Kuran'ı iyi anlayacak.

3- İlahi kelamın manasını iyi bilecek.

4- Tayin edeceği kimselerin durum ve hareketlerini iyi bilmesi.
(İnsan karakterini hemen kavrayacak. Mesela akıllı mı, samimi mi, hilekar mı, dürüst mü, kalleş mi, dengeli mi dengesi mi hemen bilecek.)

5- Öfkelendiği zaman bile adalet ve merhametten ayrılmayacak.

6- Varlıkların sınıfını bilecek.

7- İşlerin girift taraflarını bilecek.
( detaylarını, çok detaycı olacak Hz. Mehdi (as) Ama detaycılığı Kuran'ı kolaylaştırma yönünde olacak. Bu sebepledir ki; Peygamberimiz (sav) 'Mehdi benim izimi takip edecek hataya düşmeyecek' buyurmuştur)
Hz. Mehdi (as) şeriat sahibi değil, şeriata uyandır. Kuran'a uyuyor, yeni bir kitap gelmiyor Hz. Mehdi (as) ile)
Aynı zamanda günahtan da masumdur. (Masum imamdır Hz. Mehdi (as), ahkamda masum)

8- İnsanların ihtiyaçlarını iyi anlaması.

9- Kendi zamanında ihtiyaç hissedilen gaibi ilimlere vakıf olması.
(Peygamberimiz (sav)'in hadislerinin anlamını çok iyi bilecek, Gaipte olacak olayları çok iyi tefsir edecek, çok iyi açıklayacak, çok iyi anlaşılmasını sağlayacak) Sn. Adnan Oktar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder